2023. június 8., csütörtök

Pompeji vázlatok kiállítatlan darabjaiból válogatás





       Nagy adósság magam számára, hogy 2013. őszén a Fischer Centenáriumra készülve, abbahagytam a Pompeji vázlatok sorozatom félbemaradt munkáinak befejezését. Igaz, akkor már a legjavát - kb. nyolcvan darabot - 2012 és 2013-ban négy kiállításon bemutattam, de legalább ennyi volt még alakulóban, félig készen, vázlatszerűen, befejezetlenül. De vannak olyanok is hasonló számban, amelyek a maguk módján befejezettnek tekinthetők, Ezeknél új irányok, lehetőségek vetődtek fel, csak még nem rendeződtek egyértelmű csoportokká, hogy feltudjam mérni az érdemlegességüket a tovább folytatásra. Ezek közül leginkább a Hommage á Ország Lili sorozat volt a legelőrehaladottabb állapotban, de még itt sem éreztem a pontos irányt az átírás tekintetében. Túl direktnek láttam még a motívumok átvételét, és nem találtam olyan egyéni szimbólumokat, jeleket, és a mai korhoz kötődő képanyagot, amely megfelelt volna a továbblépéshez. 
            A 2014-es évet alapvetően a centenáriumi évvel kapcsolatos munkáknak szántam, amely végül áthúzódott 2015. májusáig. Ez idő alatt a Fischer Ernő Alapítvánnyal együtt működve hat kiállítást, és magam egyedül a Budaörsi Műhely tanítványainak Hommage á Fischer Ernő címmel ugyan csak hat kiállítást rendeztem. Ezt követően, váratlan lehetőségként 2015. júniusától T.Horváth Éva munkásságáról készülő könyv előkészítésében vettem részt, amely megint csak elterelt a saját alkotói feladatom folytatásától. Jelenleg a könyv a nyomdai előkészítésnél tart, de a megjelenést követően ezzel kapcsolatban még két kiállítás anyagának előkészítését kell elvégezzem. Ezután pedig remélhetőleg lesz időm visszatérni a félbehagyott munkáimhoz. Ennek előkészületeként szedtem elő újra ezt az anyagot, és így visszatekintve egy-két év távlatából, újra felmérem a lehetőségeket, hogy merre is folytassam a munkát. 
                Külön aktualitását adja még ezeknek a régi munkáknak az újra értékeléséhez, hogy márciusban az Artézi Galériában T.Horváth Évával közös kiállításon, S.Nagy Katalin művészettörténész rendezésében, ugyancsak ezek a képek kerülnek falra. Ezt követően pedig áprilisban a Képírás Internetes Folyóiratban egy válogatás jelenik meg ebből az anyagból. 














































































































































































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése